Svindlere har endnu en gang rettet blikket mod danske forbrugere, og denne gang forsøger de at lokke personlige oplysninger ud af folk ved at udgive sig for TV 2 Play.
Ifølge National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK) modtager politiet i øjeblikket flere anmeldelser om falske e-mails, der forsøger at franarre modtagerne deres betalingsoplysninger.
I de pågældende mails får modtageren at vide, at deres seneste betaling til TV 2 Play ikke kunne gennemføres, og at de skal opdatere deres betalingsoplysninger for at beholde adgangen til streamingtjenesten.
For at gøre svindlen mere troværdig, er beskeden formuleret i et venligt og professionelt sprog, hvor kunden tiltales som "kære værdsatte kunde".
Sådan bør du forholde dig
NSK har delt et billede af den falske mail og opfordrer alle til at være ekstra opmærksomme.
Hvis du modtager en mistænkelig besked af denne type, er det bedste råd at lade være med at klikke på links eller indtaste personlige oplysninger.
I stedet bør man kontrollere sin konto direkte via TV 2’s officielle hjemmeside og eventuelt kontakte deres kundeservice for at få bekræftet, om der er problemer med betalingen.
Politiet opfordrer også til at anmelde svindelmails, så de kan bekæmpes effektivt.
Svindlerne bliver hele tiden dygtigere til at lave overbevisende falske henvendelser, men med opmærksomhed og kritisk sans kan man undgå at falde i fælden.
Du kan se advarsel i opslaget herunder: