Det er ingens næse gået forbi, at krisen raser og danskerne unægtelig kæmper med at få enderne til at hænge sammen.
Men nu kan en lang række danskere ånde lettet op.
For nyligt løftede Coop nemlig sløret for, at de varslede prisfald på et hav af varer.
Og nu går Salling Group i deres fodspor.
Med slagordet "priskrig" lover kæden, der inkluderer Netto, Bilka og Føtex, at 100 varer ikke vil kunne findes billigere hos konkurrenterne.
Men siden tiltaget så dagens lys er der sat spørgsmålstegn ved om det blot er et forsøg på af skabe røre i andedammen.
Mogens Bjerre, forsker i detailhandel og lektor på Copenhagen Business School, er ikke imponeret:
"Det er et slag i luften og en meget tynd kop te," siger han hudløst til B.T.
I samme ombæring lægger Mogens Bjerre ikke skjul på, at kampagnen fokuserer på normalpriser og ikke tilbud, hvilket ifølge ham underminerer hele konceptet af en priskrig:
"Hvis man skal sammenligne med noget og virkelig trykke priser ned, må tilbudskampagnerne være med. Det her er jo ikke priskrig", uddyber han.
Mogens Bjerre stiller samtidig spørgsmålstegn ved Salling Groups valg af strategi, og det undrer ham, at de vælger at gå den her vej og taler om pris i stedet for andre værdier.