Coop deler stor varsel: Overvejer at tage utraditionelle metoder i brug

Emil Martesen

60 uger siden

|

19/09/2023
Indland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Den populære kæde Coop overvejer at tage utraditionelle metoder i brug.

Dagens topnyheder

Det er ingens næse gået forbi, at danskerne har kæmpet med at få enderne til at hænge sammen som følge af inflationskrisen.

Og i lyset af den nylige økonomiske udvikling med faldende inflation, er dagligvarekæden Coop klar til at tage drastiske skridt for at sikre, at forbrugerne får mere værdi for pengene.

Dette løfter de sløret for i kølvandet på, at den franske gigant, Carrefour, har taget en mere direkte tilgang ved at markere varer, der ikke har set en prisreduktion på trods af deres reducerede størrelse.

Jeff Salter, kommerciel direktør i Coop, lægger ikke skjul på, at det skyldes en voksende frustration over leverandørernes tilsyneladende manglende vilje til at justere priserne i takt med inflationens fald.

Det skriver B.T. ifølge Finans.

Han bemærker, at selvom Carrefours metode måske synes for drastisk, er Coop ikke 'afvisende overfor en eller anden version' af denne strategi.

Jeff Salter understreger i samme ombæring, at noget skal ændres, og at det er på tide, at leverandørerne træder frem og tilbyder prisnedsættelser proaktivt:

"Vi er i en fase, hvor vi nøje overvejer vores næste træk. Det er afgørende, at vi ser konkrete resultater fra de kommende forhandlinger med leverandørerne".

Han tilføjer, at det endnu er for tidligt at fastslå, om Coop vil følge i Carrefours fodspor med hensyn til at fjerne produkter fra hylderne eller opsætte skilte, der påpeger prisforskellene.

Allan Kristoffersen, koncerndirektør i Coop, har også været ude med en lignende kritik for nylig. Han påpeger, at priserne i Danmark generelt ikke falder nok, og at der er et presserende behov for at få priserne yderligere ned:

"Dette er et klart signal til vores leverandører om, at priserne skal ned", fastslår han i en kommentar til B.T.