Andel Energi med vigtig besked til samtlige kunder

Nicolai H

1 dag siden

|

22/03/2025
Indland
Foto: Google Maps
Foto: Google Maps
Er du kunde, bør du læse dette.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Tjek din indbakke - lige nu er der falske mails, SMS’er og endda opkald i omløb, der udgiver sig for at komme fra Andel Energi.

Og de ligner virkeligheden så godt, at selv de mest forsigtige kan blive snydt.

Svindlerne bruger alt fra frygt til fristelser: Du får at vide, at du skylder penge, at din strøm bliver afbrudt, eller at du har penge til gode.

Alt sammen pakket pænt ind i beskeder, der ligner officielle henvendelser.

I et eksempel står der:

"Vi forsøgte at behandle betalingen, men det ser ud til, at der var et problem med din betalingsmetode... For at undgå afbrydelser i din service, vil jeg venligst bede dig logge ind på din konto så hurtigt som muligt og betale regningen på 321 DKK."

Det skriver Forbrugerrådet Tænk gennem appen Mit digitale selvforsvar.

Men intet af det er ægte.

Andel Energi advarer nu kraftigt mod at trykke på nogen links i disse beskeder.

De opfordrer i stedet til, at du sletter dem øjeblikkeligt.

Svindlerne varierer budskaberne: Nogle påstår, du har betalt dobbelt og skal have penge tilbage.

Andre truer med lukning af din konto, medmindre du opdaterer dine betalingsoplysninger.

Fællesnævneren er, at de forsøger at lokke dine oplysninger ud af dig.

Andel Energi opfordrer kunderne til kun at tjekke deres regningsstatus via "Min side" på andelenergi.dk eller i deres app.

Er du i tvivl, så kontakt hellere kundeservice – og aldrig via links i beskeder.

Som ekstra sikkerhed roses de mange brugere, der rapporterer falske beskeder via Mit Digitale Selvforsvar. Det gør en forskel.