De seneste par år er der (især i EU) kommet stor fokus på at minimere forbruget af engangsplastik.
Det betyder, at det er tæt på umuligt at skaffe engangskopper, tallerkener, bestik og lignende af plastik i supermarkederne, som i stedet sælger service af pap, bambus eller lignende miljøvenlige materialer.
Det er rigtig godt for miljøet og egentlig også for pengepungen, da det ofte er både dyrt og meningsløst kun at bruge ting én gang.
På nogle områder er de fleste dog enige om, at plastik ér den eneste rigtige løsning, og det gælder blandt andet sugerør.
På det område har det således været et helt tema på de sociale medier de seneste år at nedgøre plastiksugerørets erstatning; papsugerøret.
Papsugerør har det nemlig med at gå i opløsning efter forholdsvis kort tid i drikkevaren, ligesom sugerør af pap har meget svært ved at håndtere tykke væsker som milkshakes og smoothies.
Dette har blandt andet tidligere ført til et borgerforslag om at genindføre plastiksugerør - det blev dog aldrig vedtaget.
For at løse problemet kan man i stedet vælge at investere i genbrugssugerør af for eksempel metal, glas eller bambus, men det er de færreste, som slæber sådan et sugerør med overalt, og derfor er det alligevel et problem, når man køber take away fra for eksempel McDonald's.
En video, som er blevet delt på TikTok, afslører dog, hvordan man med garanti kan få et plastik 'sugerør' HVER GANG man er på McDonald's.
Se blot i klippet herunder (artiklen fortsætter under videoen):
Her forklarer og viser en fyr, som går under navnet @PapaOlsen på TikTok, hvordan man kan bruge flagene, som ofte findes hos McDonald's-restauranter, som et sugerør og på den måde slippe for de papsugerør, som restaurantens medarbejdere udleverer til drikkevarer.
"Så er det slut med pap," lyder det fra TikTok-fyren, mens han knepser et papsugerør væk.
@PapaOlsen har mere end 80.000 følgere på det sociale medie, og hans videoer bliver derfor ofte set af mange tusinde mennesker, men videoen med hans "McDonald's-hack" må siges at være gået viralt.
Videoen er nemlig i skrivende stund blevet set intet mindre end 1,2 millioner gange, og hele 57.100 mennesker har 'liket' den.