Danskerne har passivt kunne se priserne på diverse dagligvareprodukter stige, stige og atter stige i det seneste års tid.
I de seneste måneder er den høje inflation aftaget, hvilket inden længe også gerne skulle ses nede i kølemontren.
I sidste uge meddelte både Rema 1000 og Salling Group, at man havde i sinde at sænke priserne igen snarest. En glædelig nyhed, som bestemt er tiltrængt.
Bilka, som er en del af Salling Group, kommer nu også til at køre en massiv kampagne for at lokke danskerne ind og handle. Det sker med konceptet 'discountmatch', som blev lanceret lige før påske.
Konceptet består af en liste med intet mindre end 1.000 varer, som ikke må koste mere, end de er i Netto (også ejet af Salling Group) og Rema 1000.
»Vi gør det, fordi der er rigtig meget fokus på priserne lige nu. Vi vil vise kunderne, at vi har en masse varer, som er på discount-niveau prismæssigt,« forklarer Claus Frederiksen, marketingschef i Bilka til B.T og tilføjer:
»I en del tilfælde har vi sænket priserne. Nogle af de her varer var i forvejen på niveau med Rema 1000 og Netto, andre varer har vi sat priserne ned på, så de matcher.«
Claus Frederiksen fortæller, at Bilka tager kampagnen meget alvorligt.
Af samme årsag har man medarbejdere til at holde øje med priserne på varerne i Netto og Rema 1000, så man er sikker på at have minimum samme priser.