En kvinde fra Perth hævder, at hun fandt musselort i sin burger fra McDonald's. Nu har hun valgt at lange ud efter fastfoodkæden, efter den 'ulækre' oplevelse.
Hannah Whittome har fortalt om den ulækre oplevelse i en video på TikTok, som har fået et utal af visninger, siden den blev vist. Den har desuden fået en række McDonald's-medarbejdere til at dele ud af deres egne oplevelser.
Det skriver Yahoo News.
"Vi fik vores mad, og jeg spiste den, da jeg indså - jeg var næsten færdig - at der var musselort i min mad," siger hun i sin video på TikTok.
"Jeg var selvfølgelig ikke særlig glad. Det er ikke noget, man vil have i sin frokost. Det er ulækkert."
Hun besluttede sig for at vende tilbage til den pågældende McDonald's-restaurant. Her talte hun med restaurantchefen, som hun også viste billeder af sit fund.
Hun har også delt et billede på TikTok, der viser, hvad hun fandt i sin mad. Her kan man se, hvad der ligner en musselort ligge i en æske fra McDonald's, hvor hendes burger har været i.
Restaurantchefen virkede dog ikke til at tage hendes klage specielt seriøst. Derfor besluttede hun sig for at indgive en officiel klage hos McDonald's, hvor hun også forklarede, at hun ville dele sin oplevelse på de sociale medier.
Hannah har indrømmet, at der naturligvis er 'vigtigere ting i verden', men alligevel mener hun, at det er vigtigt, at hun deler sin oplevelse. Hun mener nemlig, at sådanne ting sker oftere i fastfoodindustrien, end man skulle tro.
"Musselorten har måske bare ligget i æsken. Den har måske ikke været i maden. Men den var der stadig. Den rørte den (maden, red.) stadig," siger hun.
I en opfølgende video fortæller Hannah, at hun også har valgt at kontakte sundhedsmyndighederne i Perth, som hun har indgivet en klage hos.
"Fra en, der plejede at arbejde på McDonald's, så bliv venligst ved med at ringe til sundhedsmyndighederne," skriver en bruger som kommentar til Hannahs video.
"Al emballagen bliver opbevaret et sted ude bagved. Mus går sandsynligvis hen over dem," lyder det fra en anden.
En anden person, der hævder, at vedkommende arbejder for McDonald's, skriver, at de for nylig havde et lignende problem.
"Jeg er leder på en McDonald's. Vi havde for nylig et problem med fremmedlegemer i maden (jeg vil ikke oplyse hvad)," skriver vedkommende.
I en udtalelse til Yahoo News, fortæller McDonald's, at de er opmærksomme på klagen, og at de samarbejder med den respektive restaurant om at undersøge sagen.
"McDonald's tager mad- og drikkesikkerhed meget alvorligt. Vores restauranter følger strenge rengørings-, desinficerings-, kvalitetskontrol- og hygiejneprocedurer til enhver tid," lyder det fra en talsmand for virksomheden.
"Vi har talt med kunden for at udtrykke vores ærgrelse over hendes oplevelse og for at tilbyde gavekort til fremtidige besøg. Vi samarbejder med restauranten om at undersøge dette nærmere."