Natklub får kæmpebøde: Tilbød kvinder gratis drinks efter deres bh-størrelser

Nicolai Steinicke

45 uger siden

|

24/10/2023
Viralt
Foto: Google Maps
Foto: Google Maps
Woolshed on Hindley er blevet idømt en bøde på over 17.000 kroner efter at have tilbudt kvinder gratis drinks i henhold til deres bh-størrelser.

Dagens topnyheder

Baren i Adelaide blev pålagt en stor bøde af South Australias Forbruger- og Erhvervsservice på grund af den sexistiske reklame.

Tidligere i år meddelte stedet, at kvinder, der bar en A-skål bh, havde ret til en gratis drink, mens en B-skål gav ret til to gratis drinks, og tre gratis drinks var tilgængelige for dem med C-skåle.

"Jo større, jo bedre," stod der i det nu slettede opslag på Facebook.

"At bære en bh er så ubehageligt, hæng den op i skuret og slap af ... Dette gælder også for jer drenge."

På det tidspunkt udløste kampagnen voldsom modstand fra offentligheden. En Facebook-bruger skrev: "Det kan ikke være rigtigt." Det skriver LADbible.

En anden sagde: "Vi har lige sat kvindekønnet flere årtier tilbage."

En tredje kommenterede: "Hvem i alverden ville overveje dette i disse tider med politisk korrekthed?"

Mens en anden jokede: "Jeg ved ikke, hvad der er mest skandaløst - fysisk diskrimination eller det faktum, at folk går til Woolshed."

Efter opstanden udsendte stedet en undskyldning, der delvist lød: "Vi vil gerne adressere de bekymringer, der er blevet rejst i forhold til et nyligt opslag på de sociale medier fra vores natklub. Vi undskylder oprigtigt for, at opslaget fik nogle af vores gæster til at føle sig utilpas og krops-shamet, da det aldrig var vores hensigt."

Det tilføjede: "Fremadrettet vil den øverste ledelse gennemgå al reklameaktivitet for at sikre, at det skaber et inkluderende miljø for alle vores gæster. Din feedback er værdifuld og hjælper os med at skabe det miljø, som både vores personale og gæster elsker, så forslag er meget velkomne."

South Australias Forbruger- og Erhvervsservice, en afdeling af regeringen, der hjælper med at beskytte forbrugerne og regulere virksomheder, sagde, at stedet havde overtrådt statens Generelle Adfærdskodeks og Senaften Adfærdskodeks.

"Kønsbaserede kampagner - inklusiv dem der objektiverer mennesker - er ikke kun ude af trit med samfundets forventninger, men er også i strid med denne kode," sagde Dini Soulio, kommissær for Liquor and Gambling, ifølge Daily Mail.

"Tema-aftener og andre kampagner kan være en god måde for licenserede steder at tiltrække kunder, men der skal være passende standarder."

South Australias Forbruger- og Erhvervsservice fandt også ud af, at Woolshed on Hindley havde utilstrækkelige overvågningskameraer på stedet.

Siden undersøgelsen har den landlige bar opdateret sit sikkerhedssystem for at undgå en yderligere bøde.