Et lille smil eller en venlig bemærkning kan gøre en stor forskel. Det er noget, som især tjenere kan skrive under på, idet de kommer en lang vej ved at yde god service og måske give et ekstra smil eller to.
I USA er tjenerne rimelig afhængige af de drikkepenge, som de tjener i løbet af en vagt. Derfor kan det også efterlade en stor skuffelse hos dem, hvis de tager imod regningen, og der ikke er en dollar eller to vedlagt.
En kunde ved navn Ted gjorde noget helt usædvanligt for at sikre, at hans tjener, Hope, modtog de drikkepenge, han havde tiltænkt hende, efter et besøg på Side Street Pour House and Grill i North Carolina.
Det skriver Good News Network.
Ted og hans kone havde nydt et måltid på restauranten i slutningen af 2023, men nogle dage senere opdagede han en fejl.
Ved gennemgang af sin bankudskrift bemærkede han, at det beløb, der var trukket på hans Visa-kort fra Side Street, var lavere end forventet. Det viste sig, at han ved en fejltagelse havde taget den underskrevne forhandlerkopi af kvitteringen med sig hjem, hvilket efterlod restauranten uden bevis for, at Ted ønskede at efterlade drikkepenge.
For at rette op på fejlen og sikre, at Hope fik sit velfortjente drikkepenge, sendte Ted et brev til restauranten sammen med en sprød 20-dollarseddel. "Det var ingen måde for nogen af os at afslutte 2023 på. Her er til en frisk start," skrev Ted i sit brev. Restauranten delte historien på Facebook, hvor den hurtigt gik viralt og blev et strålende eksempel på at gøre det rigtige. Indlægget blev delt 6.200 gange og modtog 143.000 likes, hvor mange roste Ted for hans handling. "Perfekt eksempel på en absolut klassehandling," skrev en kommentar, hvilket afspejler det positive budskab, som Ted's gestus udsendte.
Denne historie er ikke kun en påmindelse om vigtigheden af at gøre det rigtige, men også om den positive indvirkning, sådanne handlinger kan have på andre mennesker og samfundet som helhed.
Du kan se Facebookopslaget her: