Supermarked fjerner legetøj fra hylden: “I sælger seksualiseret legetøj”

Julie Møller

224 uger siden

|

01/09/2020
Udland
Foto: Privat
Foto: Privat
Den 35-årige familiefar Adam er ‘ikke sippet’, men dette stykke legetøj har alligevel fået ham til tasterne.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

“Jeg er ikke sippet.”

Sådan starter 35-årige Adam Weaver fra Barry i Wales et opslag, der er slået op på supermarkedskæden Tesco's Facebookside.

I lørdags købte han en dukke til hans 7-årige datter i en af supermarkeds butikker.

Det skriver Mirror.

Han købte en dukke af mærket Na Na Surprise Doll, som også fåes i danske butikker, men da han sammen med datteren pakkede dukken ud, fik han sig et stort chok. 

Rystet og chokeret

I opslaget på Facebook uddyber Adam Weaver, hvordan han er ‘chokeret og rystet’ over, hvordan Tesco tillader at sælge denne dukke til børn.

Billedet af dukken, som den 35-årige far også har postet, viser, at dukken bærer noget undertøj, som ikke har meget med børnelegetøj at gøre.

Efter episoden har Tesco annonceret, at de fjerner dukken fra hylderne og takker for at Adam gjorde dem opmærksom på problematikken og beklager samtidig. 

“Normalt er jeg en rimelig afslappet fyr, men jeg var chokeret, da jeg så det. Det lignede mere en dukke henvendt til voksne end til små piger,” siger Adam Weaver og tilføjer, at datterer blot syntes, at det var en fin top. Hvilket også er problematisk, ifølge ham.

“Eftersom hun kun er syv år, så kan hun ikke se alvoren i det. Jeg ønsker ikke, at hun skal tro, at den slags tøj er normal hverdagstøj.”

MGA Entertainment, som står bag Na Na Surprise Doll, er også procenterne bag LOL Surprise Dolls, som er et hit blandt små piger her hjemme.  

Rasende forældre har klaget over LOL-dukkerne, som de mener er klædt i "upassende" undertøj, som kun afsløres, når legetøjet bliver dyppet i iskoldt vand, skriver Mirror. 

Hvad synes du? Er det for meget? Eller burde forældrene bare slappe lidt af? 

Det var en dukke af mærket Na Na Surprise Doll, der fik Adam Weaver til tasterne. Foto: Privat.

 

Det var dette opslag på Facebook henvendt til supermarkedet Tesco, der var medvirkende til, at dukken ikke længere er at finde på hylderne. Foto: Privat.