Massevis af kunder brokker sig: Aldi snyder med prisen

Mathias Madsen

100 uger siden

|

19/12/2022
Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
En lang rækker kunder har følt sig snydt, da de handlede i Aldi.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Aldi er én af verdens største supermarkedskæder med mere end 7.000 butikker spredt ud over hele verden. 

Kæden har særligt mange butikker i USA og Tyskland, og der findes også mere end 180 Aldi-butikker i Danmark. 

Disse lukker dog i løbet af de næste par måneder, men Aldi lever stadig i bedste velgående i blandt andet Tyskland.

Her er kunderne for tiden dog ikke helt tilfredse med behandlingen. 

Det skriver Der Westen

Ifølge det tyske medie har massevis af tyske Aldi-kunder nemlig delt uheldige oplevelser fra Aldi på de sociale medier, hvor de brokker sig over, at supermarkedskæden snyder med priserne. 

"Aldi gør helt klart grin med sine kunder," lyder én af de mange klager på Aldi Süds Facebook-side således.

Problemet er tilsyneladende, at prisen på varerne er højere, end der er skiltet med på hylderne. 

"Ifølge kassemedarbejderen er det blevet kritiseret flere gange i dag, men ingen ser ud til at bekymre sig om det. Prisen stemmer ikke overens [...], og sådan har det været i mindst fem dage," lyder en anden klage, som langt fra er alene. 

De sociale medier i Tyskland flyder nemlig over med klager og billeder af varer, som koster noget andet ved kasselinjen, end der stod på prisskiltet. 

Én bruger har for eksempel delt et billede af en øl, som angiveligt skulle koste 79 cent (5,88 kroner), men som ved betaling kostede 99 cent (7,36 kroner) - altså en prisforskel på cirka 25 procent. 

Vedkommende har forklaret, at han gjorde kassemedarbejderen opmærksom på fejlen, men at han ikke kunne få den ekstra betaling tilbage. 

"Jeg var nødt til at returnere varen helt eller acceptere den nye pris," har han således forklaret. 

Ifølge Aldi Süd er der dog blot tale om nogle få uheldige smuttere. 

"Det er selvfølgelig meget irriterende. Gamle prisskilte er tilsyneladende stadig på hylderne," lyder det således i en udtalelse fra supermarkedskæden, som har forklaret, at der altså blot er tale om uheldige fejl. 

"Det er vigtigt for os, at priserne er korrekt skiltet; uanset beløbet," lyder det desuden i udtalelsen.