Mand rammer et skud som vinder ham 7 millioner kroner: Så sker det utænkelige

Nicolai Steinicke

62 uger siden

|

12/09/2023
Udland
Foto: NBA
Foto: NBA
En mand, der lavede et skud til en million dollars under en basketballkamp, ​​opdagede, at forsikringsselskabet, der lovede pengene, ikke ønskede at betale ham.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Don Calhoun fejrede, da han troede, at han øjeblikkeligt var blevet millionær, efter at han lavede et pletfrit skud under en timeout i tredje kvartal af en Chicago Bulls-Miami Heat-kamp for over to årtier siden, den 14. april 1993. 

Skuddet, der er blevet kendt som The Calhoun Shot og Immaculate Connection, var en del af en kampagne, der tilbød $1 million til enhver fan, der kunne lave et 80 fods skud gennem kurven fra frikastlinjen i den modsatte ende. af basketballbanen.

Oddsene for, at Calhoun skulle kaste bolden gennem nettet, var mindre end 1 procent, og derfor fejrede alle på Chicago Stadium - inklusive NBA-legenden Michael Jordan - da de lige havde set historien udspille sig for deres øjne. Optagelserne blev en viral sensation for 90'ernes standarder, hvilket betyder, at alle talte om det efter at have set det ske. Calhouns ansigt blev trykt i aviser, og nyhedsstationer sendte klippet så meget, at Calhoun blev en stjerne.

Chicago Bulls havde indtil videre afholdt konkurrencen 19 gange det år, og ingen andre kom i nærheden, det var indtil Calhoun formåede at kaste bolden gennem nettet.

Men det var først efter han lavede skuddet, at det virkelige kaos begyndte at udfolde sig. Det skriver Unilad.

Mens Calhoun lignede en mand, der lige er blevet 1 million dollars rigere, annullerede forsikringsselskabet, der skulle betale Calhoun hans velfortjente penge, amerikanske Hole 'N One Inc, betalingen, da det fandt ud af, at Calhoun havde spillet college-basketball - en overtrædelse af reglerne.

Forsikringsselskaber har en tendens til at være strenge, når det kommer til det med småt. Deltagerne skal udvælges tilfældigt fra mængden, og hold skal forklare reglerne for deltagerne.

ABC7 Chicago rapporterer, at det ikke er usædvanligt, at franchises ender med at betale deltagere selv, hvis der er problemer. En almindelig bestemmelse er, at deltagere ikke må have spillet i en 'organiseret' version af den pågældende sport før konkurrencen.

Det var, hvad der endte med at ske for Calhoun.

Sponsorerne af begivenheden, Coca-Cola, restauranten Lettuce Entertain You og Bulls, lovede at dække prisen, hvis forsikringsselskabet ikke ville.

Som et resultat fik Calhoun $50.000 om året i løbet af de næste 20 år. Han beholdt sit job som sælger af kontorartikler og modtog $38.000 hvert år efter skat indtil 2013.