Junko Shinba (50) fra Japan blev efterladt, da hun i august modtog regningen for et krabbemåltid på restauranten Seafood Paradise i Singapore.
Restauranten krævede 938 Singapore-dollars - 4.800 danske kroner - for husets signaturret, som hun og resten af selskabet havde fået anbefalet af tjeneren.
- Vi var helt målløse, da det gik op for os, at et måltid til fire personer kostede så meget, siger den 50-årige til avisen AsiaOne.
Ifølge Shinba skulle restauranten ikke have oplyst, at prisen på 325 NOK var per hundrede gram.
Da maden kom på bordet, var det en krabbe på 3,5 kilo, der gloede på de fire gæster.
- Ingen fortalte os, at en hel krabbe ville blive tilberedt kun til os fire. Nogle restauranter serverer krabber i portioner, forklarer den japanske turist og tilføjer, at der var meget mad tilovers efter maden.
Restauranten hævder på sin side, at det skal være tydeligt oplyst, at prisen var pr. hundrede gram.
- Personalet lod endda gæsterne se krabben, inden den blev tilberedt, for at undgå misforståelser, siger en talsmand til AsiaOne.
Ringede til politiet
Da det blev tid til at gøre op, blev Shinba så vred, at hun simpelthen ringede til politiet og Singapores turistkontor.
- Kunden nægtede at betale regningen og bad om at anmelde forholdet til politiet. Restaurantchefen hjalp kvinden med at kontakte politiet, som senere kom til stedet for at mægle, forklarer talspersonen.
Det hele endte med, at restauranten gav gæsterne en rabat på 107 Singapore dollars, omkring 550 dkk.
I en ny udtalelse den 20. september siger Seafood Paradise, at man er oprørt over gæsternes påstande, som man mener har været med til at plette restaurantens omdømme.
Foto: Privat