Omfanget af en passagerers vrede var tydeligt på et United Airlines-fly fra Houston til Amsterdam den 9. juli.
Ifølge The Guardian skal manden ifølge en insider have klaget over maden.
"United Flight 20 fra George Bush Intercontinental Airport til Amsterdam blev omdirigeret til O'Hare International Airport efter en passagerforstyrrelse," sagde flyselskabet.
Før landing i Chicago, måtte passagerflyet cirkle flere gange for at miste brændstof, fordi maskinen var for tung til at lande.
Ifølge tjenesten Flightradar24 skulle flyet i Chicago først tankes op. Flyet ankom endelig til Amsterdam omkring klokken 12.30 lokal tid den 10. juli. Flyet blev tre timer forsinket på grund af hændelsen.
Business Class-passagerer tilbydes typisk et 3-retters måltid med et udvalg af roastbeef, laks med citrongræs, ricottasalat eller vild honning manicotti . En business class-flyvning på ruten Houston-Amsterdam koster 6.297 dollars (ca. 42.500 danske kroner).
Ifølge The Guardian er United Airlines blevet kritiseret for ikke at være i stand til at matche niveauet af mad leveret ombord før corona-pandemien . Flyselskabet havde derfor meddelt, at det ville forbedre kvaliteten.
Hans vredesudbrud kan koste uromageren dyrt. Sådanne hændelser kan resultere i bøder på op til $37.000.
I 2022 var passagerforstyrrelser steget med 47 procent i forhold til året før. En sådan hændelse siges at forekomme på én ud af 568 flyvninger.