Flyselskab aflyser flyvninger over sommerferien: Rammer 180.000 rejsende

Nicolai Steinicke

93 uger siden

|

11/07/2023
Udland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En masse mennesker kan ende i problemer med deres rejse.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Tusindvis af briter vil få deres ferie forsinket eller afbrudt denne sommer, da easyJet har aflyst 1.700 fly. Det enorme lavprisflyselskab står over for daglige aflysninger i London Gatwick - dets centrale base, rapporterer Express.

easyJet har angiveligt fortalt hele 180.000 passagerer, at deres flyvninger i juli, august og september er blevet skrottet. I de sidste par uger er hundredvis af rejser blevet sat på grund i sidste øjeblik.

Heldigvis hævder flyselskabet, at 95 % af de berørte er blevet ombooket til andre easyJet-flyvninger. Men det betyder, at 9.000 endnu ikke har en erstatning.

The Express hævder, at fjernelse af så meget kapacitet fra sommertidsplanen kunne drive priserne op og fjerne tilgængeligheden for alle, der endnu ikke har reserveret en rejse væk. Men flyselskabet siger, at "hidtil usete" forsinkelser i lufttrafik kontrollen har ført til situationen.

easyJet hævder, at sådanne forsinkelser nu er tre gange længere end før Covid-19-pandemien, men at flyselskabet er fuldt bemandet med stewardesser og piloter.

I sidste uge aflyste flyselskabet 40 flyvninger alene lørdag ind og ud af Gatwick. Det betyder, at 6.000 rejsende så deres planer forsinket.

Andre flyselskaber på Gatwick aflyste i alt otte flyvninger samme dag. Mens der søndag var mange flere easyJet-flyvninger sat på grund, herunder til populære spanske byer.

easyJet bærer omkring halvdelen af ​​Gatwicks kapacitet til flyvninger - og som verdens travleste enkelt-landingsbane-lufthavn er det et rimeligt pres. Dette kan øge den uforholdsmæssige effekt på easyJet.

En talsmand for easyJet sagde til The Independent: "Vi opererer i øjeblikket op til omkring 1.800 flyvninger og transporterer omkring 250.000 kunder om dagen, og ligesom alle flyselskaber gennemgår vi vores flyvninger løbende.

"Kunder, hvis fly er berørt, bliver informeret, hvor 95 % af kunderne bliver ombooket til en alternativ flyvning, og alle kunder har mulighed for at ombooke eller modtage en refusion. Vi beklager ulejligheden, som dette måtte have medført."

Ads by MGDK