Kate Richie har i en video på TikTok afsløret, at hun var i chok over at indse, at hun blev narret af både en ejendomsmægler og udlejer. Det skriver The Sun.
Hun hævder, at hun var blevet 'bedraget fra dag ét', fordi hendes ejendomsmægler omtalte udlejeren og en handyman som to forskellige personer. Det viste sig dog, at det ikke være tilfældet.
Kate siger, at det endda var et kvindeligt navn, der stod på hendes lejekontrakt. Derfor var det ikke noget, som hun tænkte over i starten.
Hun begyndte dog at mistænke, at der var noget galt, da hun blev informeret om, at en handyman ville kigge forbi. Blandt andet kiggede han forbi, fordi han skulle rense tagrender. Da han ankom, var han ifølge Kate både 'irritabel' og 'rasende'.
Da han gjorde sig klar til at begynde på sit arbejde, bad Kate ham om at huske at lukke døren, så hendes kat ikke kunne stikke af. Det glemte han flere gange, og derfor konfronterede hun ham, hvilket fik helvede til at bryde løs.
Kate hævder, at han begyndte at 'råbe' op om tilstanden af hendes baghave, og at han 'påpegede hver eneste lille fejl'. Hun indrømmer, at det ikke var helt, som det skulle være, men hun blev forfærdet over, at den uhøflige handyman skældte hende ud.
Foto: TikTok
"Det er ekstremt upassende. Jeg tænker: 'Hvorfor råber denne handyman ad mig omkring tilstanden af min baghave?'," siger hun.
Hun siger også, at han truede med at sende billeder af haven til hendes ejendomsmægler. Det fik hende til at spørge, hvad det havde med ham at gøre.
Efter at have presset ham yderligere, afslørede han, at det faktisk havde noget med ham at gøre. Han var nemlig ikke blot handyman, men var faktisk også hendes udlejer.
"Jamen, det har faktisk noget med mig at gøre, fordi jeg ejer alle disse ejendomme," sagde han til hende.
Det fik Kate til at gå fra stedet og overlod det i stedet til sine bofæller at håndtere ham, da hun var chokeret over hans 'mangel på respekt og berettigelse'.
Foto: TikTok
Hun ringede derefter til den ejendomsmægler, der havde hjulpet hende med at vinde huset. Angiveligt indrømmede denne mægler, at hun godt vidste, at udlejer og handyman var den samme person.
Men mægleren beskrev situationen som en 'lidt gråzone, da han er handyman'. Kate siger i videoen, at mægleren ikke havde 'nogen som helst empati' for situationen.
Den chokerede lejer kontaktede derefter et forbrugerråd, som informerede hende om, at udlejerens handling var i strid med hendes lejekontrakt. Hun besluttede sig dog for ikke at gøre en sag ud af det. I stedet ryddede hun op i sin have.
Kate instruerede ejendomsmægleren i at give hende et forudgående varsel, inden udlejer ville komme forbi.
"Jeg fortalte hende, at hun skulle tage det som en advarsel, fordi vi faktisk rigtig godt kan lide huset og vi nyder at bo her," siger hun.
"Og lejemarkedet er i hvert fald så smadret. Jeg har stor respekt for udlejere. Jeg ved, at den opfattelse ikke deles af de fleste."