Kunder raser over Lidl-produkt: Det er snyd

Henrik Rothenbücher

121 uger siden

|

28/07/2022
Udland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Flere kunder har følt sig snydt, og de har fået medhold af forbrugerrådgivningscenteret i Hamborg.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Forleden kørte der en dokumentar i Tyskland, hvor både nuværende og tidligere ansatte i dagligvarebutikken Lidl kunne fortælle om, hvordan butikkerne forsøger at 'snyde' deres kunder med forskellige tricks til at købe mere.

Endnu et 'trick' er blevet opdaget, og det har fået flere kunder til at rase. Det skriver det tyske medie DerWesten.

Denne gang er der tale om, et müsli-produkt fra deres eget mærke 'Crownfield'. Det er en cirka 18 centimeter cylinderformet indpakning, og inden i skulle der være 400 gram müsli.

I Tyskland er reglerne sådan, at man ikke må vildlede med emballagen, så forbrugeren skal ikke kunne blive snydt til at købe en vare, fordi den ser større ud end tilfældet egentlig er det.

Derfor var kunderne også målløse, når de kom hjem og så indholdet i müsliproduktet fra ¨Crownfield¨for det var ikke engang 60% fyldt op.

Når de åbnede emballagen, var det kun lidt mere end halvdelen af pakken, der var fyldt.

Producenten begrundede den resterende plads med, at müslien ville blive trykket sammen og dermed fylde mindre under transport, og selvom forbrugerrådgivningen i Hamborg tog højde for dette, så mente de stadigvæk ikke, at det var i orden.

De krævede derfor, at Lidl-forretningen fjernede produktet fra sortimentet.

Dette valgte de ikke at gøre, og derfor har Hamborg forbrugerrådgivningscenter sagsøgt Lidl for vildledende emballage.

Der afventes fortsat dom.