Hvis først man har viet sit liv til at undgå kød og andre animalske produkter, så vil man gøre alt for at undgå, at man ikke kommer til at spise det.
I ny og næ kan der dog ske fejl, og det gjorde der for den 27-årige kvinde, Nic Kent, der indtog en burger fra KFC. Planen var dog, at hun oprindeligt skulle have haft af kædens nylancerede kødfrie burgere, men sådan gik det altså ikke.
Det var Nic Kents søster Kate, der skulle bestille maden, og hun bestilte en ‘Zero Chicken-burger’.
Kate kørte derefter hjem til sin søster, som var så så sulten, at hun hurtigt tog en stor bid af burgeren, uden at kigge, om det var den rigtige.
Da hun tyggede på maden, kunne hun med det samme mærke, at der var noget galt, og så begyndte hun at få opkastfornemmelse.
“Jeg har været veganer i fem år, så jeg ved, at den burgers indhold ikke var plantebaseret. Jeg kunne mærke skindet glide ned i min hals,” fortæller hun ifølge mediet Daily Mail.
Ringede til KFC
Efter oplevelsen med den rigtige kyllingeburger, valgte Nic Kent at ringe til KFC for at klage. Hun fik fat i manageren, og han beklagede oplevelsen, og tilbød hende, at hun kunne få pengene tilbage og et gratis måltid.
Det var hun dog langt fra tilfreds med, og hun mener, at KFC er ligeglade med veganere.
“Jeg er bare skuffet. KFC er ligeglad med veganere og dyrevelfærd. Det handler kun om penge,” fortæller hun ifølge mediet.
Mediet Independent har talt med KFC, fordi det ikke er første gang, at personer bliver serveret en rigtig kylling, når de har bestilt en plantebaseret.
De fortæller, at de er glade for, at så mange kunder er interesserede i deres nye tiltag, og at de er rigtig kede af, at der har været flere episoder, hvor de har lavet fejl.