Supermarkedskæden ALDI har meddelt, at de vil fjerne alle "sidste anvendelsesdatoer" fra deres mælkeflasker som en del af deres løfte om at reducere madspild.
Kæden siger, at kunder i stedet bør bruge "snuse-testen" for at se, om deres mælk er frisk nok.
Det skriver Derry Journal.
ALDI vil stadig have "bedst før" datoer på deres mælk, hvilket giver kunderne en grov vejledning om, hvornår deres mælk vil være god at bruge/drikke.
Ændringen sker i ALDI-butikker over hele England og Wales og vil blive indført inden udgangen af året.
Supermarkedet forsøger at tackle madspild ved at samarbejde med velgørenhedsorganisationen WRAP, der arbejder for at reducere spild. Ifølge WRAP bliver næsten 300.000 tons mælk spildt af britiske husstande hvert år. Velgørenhedsorganisationen siger, at halvdelen af denne mælk blev smidt væk, fordi den ikke blev indtaget inden "sidste anvendelsesdato".
ALDI håber, at denne ændring kommer til at mindske mængden af mælk, der bliver smidt væk hvert år.
Liz Fox, Bæredygtighedsdirektør hos ALDI UK, udtalte:
"Vi arbejder konstant på at være en mere bæredygtig detailhandler, og vi er dedikerede til at forhindre madspild, hvor vi kan, både i vores butikker og ved at hjælpe kunderne med at smide mindre mad ud derhjemme. Vi håber, at kunderne tager godt imod denne ændring og ser, lugter og smager på deres mælk for at se, om den stadig er egnet til brug, så vi sammen kan reducere den effekt, madspild har på miljøet."
Dette er en del af ALDIs løfte om at reducere deres madspild med 50% inden 2030.
ALDI har tidligere fjernet "bedst før" datoer fra 60 frugt- og grøntsagsprodukter på deres hylder og har også for nylig introduceret nye mælkekapsler for at øge genanvendeligheden.