Ruth Jaffe, 79, og ægtemanden Peter Jaffe, 80, fløj med Ryanair fra London Stansted til Bergerac, Frankrig, fredag (11. august).
Ruth tjekkede ind online dagen før parret fløj og betalte 22 £ for to sæder, der sad ved siden af hinanden ombord.
Men da de kom til lufthavnen næste dag, indså Ruth, at hun ved en fejl havde downloadet boardingpassene til returflyvningerne i stedet for.
Efterfølgende måtte parret checke på gammeldags vis ved Ryanair-skrankerne, selvom de blev opkrævet 55 pund hver for at printe deres boardingkort.
Ryanair sagde, at parret var blevet "korrekt opkrævet gebyret for indtjekning i lufthavnen på 480 kroner pr. passager".
Ruth fra Ealing, West London, sagde: "Websiden var meget forvirrende, de forsøger at få dig til at tilføje det og det.
"Jeg var ikke klar over, at jeg tjekkede ind til det kommende hjemfly. I lufthavnen forsøgte jeg at få boardingkortet, og der stod, at check-in er lukket, og jeg skulle hen til skrivebordet.
"De sagde, at det er 480 kroner pr. person. Jeg syntes, det var helt ulækkert, men jeg havde ingen mulighed, så jeg betalte. Det var meget stressende.
"Den søde pige ved skrivebordet sagde, at jeg skulle klage til Ryanair. Jeg havde råd til at betale det, men det gjorde mig rasende. Vi er heldige, vi har råd til det, men for en familie ville det være helt katastrofalt."
Datteren skrev på Twitter: "Min mor lavede en fejl, da hun forsøgte at tjekke ind. Du fortalte hende, at hun ikke ville sidde ved siden af sin handicappede mand, hvis hun ikke betalte ekstra, så hun prøvede. Den tjekkede hende derefter ind. kun for returflyvningen. De sad hver for sig efter at have betalt 110 £."
En talsmand for Ryanair sagde til LADbible: "I overensstemmelse med Ryanairs T&C's, som disse passagerer accepterede på tidspunktet for reservationen, undlod de at tjekke ind online, før de ankom til Stansted lufthavn (11. august) på trods af at de modtog en e-mail-påmindelse (10. aug) Disse passagerer blev korrekt opkrævet lufthavnsindtjekningsgebyret (£55 pr. pax).