Oplevede du det også? Nu undskylder MobilePay overfor millioner af danskere

Nicolai H

6 uger siden

|

21/05/2024
Teknologi
Foto: Privat
Foto: Privat
Tirsdag blev betalingsydelsen fanget i grim fejl. Nu undskylder de.

Dagens topnyheder

Nogle gange kan teknikken drille - selv for de bedste IT-eksperter.

Tirsdag morgen oplevede MobilePay-brugere en usædvanlig fejl, da en opdatering af betalingsappen skabte forvirring blandt iPhone-brugere.

Et forkert link i appen ledte brugerne til det norske søsterselskab Vipps' betalingsapp, hvilket førte til midlertidig forvirring og frustration.

Det skriver B.T.

Problemet opstod mellem kl. 9 og 10, da brugere forsøgte at foretage betalinger eller anmode om penge gennem appen.

De blev mødt med beskeden om, at appen skulle opdateres. Men da de fulgte linket i beskeden, blev de dirigeret til Vipps i stedet for MobilePay.

"Vi stoppede opdateringen på iOS da vi opdagede fejlen," udtaler Mads Allingstrup, kommunikationsansvarlig hos MobilePay.

Selskabet har ikke oplyst, hvor mange brugere der blev berørt af fejlen.

Løsningen for de berørte brugere er enkel, men kræver manuel indgriben.

"Har man modtaget beskeden i appen med det forkerte link, opfordrer vi til, at man opdaterer MobilePay manuelt via App Store. Det gør man ved at søge MobilePay-appen frem og hente den nyeste version," forklarer Allingstrup.

MobilePay har en stor brugerbase med 4,5 millioner brugere i Danmark, hvilket gør enhver teknisk fejl betydningsfuld. At problemet hurtigt blev identificeret og opdateringen stoppet viser virksomhedens beredskab og hurtige respons.