Annoncørbetalt indhold
Det samme kommer således til at gælde virksomhederne, hvis de vil opnå mest mulig fremtidig salg og vækst. Som virksomhed er det altoverskyggende at kunne følge med i de nyeste trends, hvis du skal overleve et konstant overfyldt og overeksponeret marked.
De nye trends i 2022
En af de trends, der er ved at gøre sig gældende hos specielt danske forbrugere, er autenticitet i markedsførelse. Det bliver gradvist vigtigere for forbrugere, specielt i den yngre generation, at handle fra virksomheder, der har en bred variation af annonceringer. Det gælder både i form af hvem, der lægger ansigt til at promovere produktet, men også dem, der hjælper til bag kameraet. Samtidig er det også vigtigt, at virksomheder og brands forpligter sig til at adresserer sociale uligheder. Det er blevet vigtigt at virksomheder efterlever de budskaber, som de sender ud. Dette gøres blandt andet gennem virksomhedens tilgang til annoncering. Yderligere ses det også, at hvor marketing førhen blev anset som et felt for kreativitet, bliver der nu højere prioriteret analysefærdigheder. Det ses i god marketingsledelse, at der opsøges dataanalytikere, programmører, grafisk designere og social influencers til at samarbejde strategisk om et fælles objekt. Læs mere om marketing trends 2022 her.
Guldet i LinkedIn
Men selvom der konstant opstår nye trends og nye marketingsstrategier, skal du som virksomhed heller ikke glemme de gode gamle metoder. LinkedIn har eksisteret lige siden 2002 og har kun formået at stige i popularitet siden. I dag er det en side kendt som en yderst populær, professionel netværksplatform, der bruges til at dele al arbejdsrelaterede nyheder, artikler og viden. Det er en platform, der bruges fra alt til at starte debatter, finde nye medarbejdere eller arbejdsgivere, samt markedsføring. I Danmark er ca. 73% af den samlede arbejdsstyrke på LinkedIn. Det er rimelig sikkert at sige, at stedet at markedsføre sig som virksomhed, er på LinkedIn. Som virksomhed kan du målrette din linkedin annoncering til personer i bestemte stillinger eller med en specifik erfaring.
Der er hermed nemt at målrette dem, der befinder sig i din kernemålgruppe. Det er således en fordel at bruge linkedin annoncering til at målrette folk, der allerede har kendskab til din virksomhed, og som har besøgt din hjemmeside. Du kan ligeledes tilpasse annonceformater, vælge målsætning, oplægge budget og tidsramme. Der er alt fra tekstannonce, til videoannonce til displayannonce, hvilket gør det fleksibelt og nemt som virksomhed at gøre sig gældende flere steder på platformen. Et andet plus ved LinkedIn er, at platformen gør sig ekstrem god til Social selling. Social selling gør sig gældende, når du som virksomhed, f.eks. i en personlig video, giver din målgruppe relevant viden og værdi – herefter med håbet om, at de senere vil kontakte dig og blive konverteret om til en kunde.
Benyt dig også af LinkedIn annocering
I relation til de ovenstående trends, hvor det blev fastlåst, at forbrugere sætter pris på bred annoncering, kan det også nævnes, at linkedin annoncering fungerer godt som supplement til andre annonceringsplatforme. Det gør den, fordi den kan være med til at skabe behovet, der får den potentielle kunde til at besøge hjemmesiden for at søge mere information. Hvis du som virksomheder supplerer din linkedin annoncering med for eksempel Google Ads, kan de kampagner sørge for at få fat i kunderne, når de søger efter specifikke keywords på Google.
Læs mere om linkedin annoncering her.