Hvordan kan online marketing booste din virksomhed?

Valdemar Lind

103 uger siden

|

01/12/2022
Sponsoreret indhold
Foto: Pexels
Foto: Pexels
Dette indhold er sponsoreret Flere og flere virksomheder er begyndt at bruge online marketing til at booste deres forretning. Dette gør de, da online marketing giver en lang række af muligheder, som traditionel marketing ikke kan matche. Online marketing kan for eksempel hjælpe dig med at nå ud til endnu flere potentielle kunder. Derudover kan online marketing også hjælpe dig med at spare penge på markedsføringen, da det ofte er meget billigere. Selvom du bruger et webbureau, eksempelvis Aveo, er der måske penge at spare på marketingbudgettet. Dette er især tilfædet, hvis webbureauet kan tilbyde at samle alle de online marketingservices, du har brug for. Måling af effekten af online marketing Der er mange forskellige måder, man kan måle effekten af online marketing alt efter hvilke aktiviteter, man laver. Det er eksempelvis muligt at måle effekten af en online annonce ved at se på, hvor mange der klikker på den. Dette kaldes også for en klikrate, og jo højere klikraten er, jo bedre effekt har annoncen haft. Det er dog ikke sikkert, at alle der klikker på annoncen ender med at købe noget, men det er et godt udgangspunkt for at vurdere effekten. Hvis man laver en video, der skal promoveres online, kan man fx se på antallet af views eller shares den får. Jo flere views videoen fik, jo større effekt har den haft. Endelig kan man også måle effekten af sin online markedsføring ved at se på trafikken til ens hjemmeside eller webshop. Hvis trafikken øges markant i perioder hvor der er lavet meget online markedsføring - måske i forbindelse med en kampagne - så tyder dette på en god effekt. Fremtidige trends inden for online marketing Der er flere forskellige fremtidige trends, som man kan se inden for online marketing. En af de store trends er ”programmatic advertising”. Dette betyder reklamer, der bliver vist på baggrund af en computeralgoritme, og ikke på baggrund af en menneskelig beslutning. Derudover ser man også en stigende trend inden for brugen af video i forbindelse med markedsføring. Videoer giver nemlig mulighed for at engagere sig med målgruppen på en helt anden måde end tekst eller billeder alene. Faldgruber ved online marketing Når man arbejder med online marketing, så er der nogle faldgruber, som man skal være opmærksom på, for at undgå dem. Det første og mest åbenlyse er nok, at man skal sørge for at have en god hjemmeside. Hvis ikke hjemmesiden fungerer optimalt, så kan det give et dårligt indtryk og i værste fald forhindre et salg. Derudover skal man også være opmærksom på sin målgruppe. Hvis man ikke kender sin målgruppe ordentligt, så kan det være svært at ramme de rigtige mennesker med markedsføringen.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Dette indhold er sponsoreret

Flere og flere virksomheder er begyndt at bruge online marketing til at booste deres forretning. Dette gør de, da online marketing giver en lang række af muligheder, som traditionel marketing ikke kan matche. Online marketing kan for eksempel hjælpe dig med at nå ud til endnu flere potentielle kunder. Derudover kan online marketing også hjælpe dig med at spare penge på markedsføringen, da det ofte er meget billigere. Selvom du bruger et webbureau, eksempelvis Aveo, er der måske penge at spare på marketingbudgettet. Dette er især tilfædet, hvis webbureauet kan tilbyde at samle alle de online marketingservices, du har brug for.

Måling af effekten af online marketing

Der er mange forskellige måder, man kan måle effekten af online marketing alt efter hvilke aktiviteter, man laver. Det er eksempelvis muligt at måle effekten af en online annonce ved at se på, hvor mange der klikker på den. Dette kaldes også for en klikrate, og jo højere klikraten er, jo bedre effekt har annoncen haft. Det er dog ikke sikkert, at alle der klikker på annoncen ender med at købe noget, men det er et godt udgangspunkt for at vurdere effekten. Hvis man laver en video, der skal promoveres online, kan man fx se på antallet af views eller shares den får. Jo flere views videoen fik, jo større effekt har den haft. Endelig kan man også måle effekten af sin online markedsføring ved at se på trafikken til ens hjemmeside eller webshop. Hvis trafikken øges markant i perioder hvor der er lavet meget online markedsføring - måske i forbindelse med en kampagne - så tyder dette på en god effekt.

Fremtidige trends inden for online marketing

Der er flere forskellige fremtidige trends, som man kan se inden for online marketing. En af de store trends er ”programmatic advertising”. Dette betyder reklamer, der bliver vist på baggrund af en computeralgoritme, og ikke på baggrund af en menneskelig beslutning. Derudover ser man også en stigende trend inden for brugen af video i forbindelse med markedsføring. Videoer giver nemlig mulighed for at engagere sig med målgruppen på en helt anden måde end tekst eller billeder alene.

Faldgruber ved online marketing

Når man arbejder med online marketing, så er der nogle faldgruber, som man skal være opmærksom på, for at undgå dem. Det første og mest åbenlyse er nok, at man skal sørge for at have en god hjemmeside. Hvis ikke hjemmesiden fungerer optimalt, så kan det give et dårligt indtryk og i værste fald forhindre et salg. Derudover skal man også være opmærksom på sin målgruppe. Hvis man ikke kender sin målgruppe ordentligt, så kan det være svært at ramme de rigtige mennesker med markedsføringen.