Energikoncernen Norlys oplever lige nu massiv kritik fra kunderne.
På Trustpilot flyder siden over med et-stjernede anmeldelser, hvor utilfredse kunder skriver om alt fra manglende internet til dårlig kundeservice.
Men hvad bunder problemerne i?
Ifølge Norlys selv skyldes udfordringerne en omfattende systemomlægning, som energikoncernen befinder midt i:
"Vi er i gang med en meget omfattende systemomlægning, hvor vi flytter vores kunder fra flere gamle it-systemer til ét nyt, samlet system. Desværre oplever flere af vores kunder uforudsete fejl i forbindelse med flytningen. Derfor får vi ekstraordinært mange henvendelser, og mange venter i kø i lang tid," skriver koncernen på egen hjemmeside og fortsætter:
"Vi er utroligt kede af, at det er den oplevelse, vi giver lige nu, og vi gør alt, hvad vi kan, for at komme igennem disse omlægninger hurtigst muligt. Vi må desværre også konstatere, at det kommer til at tage tid, før vi igen bliver i stand til at levere den service, som I med rette kan forvente af os."
Kunder raser
Selvom Norlys med sin besked forsøger at imødekomme problemerne, så holder kunderne sig ikke tilbage:
"Ringede flere dage til kundeservice for hjælp, men opgav, da der var over 40 minutters ventetid," skriver bruger på Trustpilot og tilføjer:
"Prøvede Norlys' 'chat', hvor en computer ikke kunne hjælpe og viderestillede os til en 'menneskechat'. Efter to timers ventetid var det endelig vores tur, men personen kunne alligevel ikke hjælpe. Bad om en opringning, som blev lovet indenfor 30 min. Den kom ikke som lovet. Helt ubegribelig dårlig kundeservice fra et forbrugerejet andelsselskab."
Andre anmeldelser minder - desværre - meget om ovenstående.
Sådan skriver B.T.
Kunder klager over ventetider på op til flere timer og lange perioder uden internet. Mange føler sig svigtet af selskabet, der ejes af forbrugerne selv.
Hvor længe problemerne kommer til at stå på, vil tiden vise, men der er ingen tvivl om, at Norlys gør, hvad de kan, for at løse dem.