Den danske forhandler af sexlegetøj, Mshop.dk, har givet en unik indsigt i, hvordan danskerne har taget de frække Valentins gaver til sig. Den kendte butik ser at interessen for at købe frækt legetøj i perioden op til – og på selve dagen, stiger år for år. Det oplyser de i en pressemeddelelse Mshop.dk i en pressemeddelelse.
”Kigger man på måneden lige op til valentinsdag, ser vi en stigning på antallet af ordrer på hele 452% fra 2020 til 2021. Der er altså over 4 gange så mange, som sidste år valgte at overraske en særlig person med sexlegetøj til valentinsdag end året før”, siger Michelle Demir, presseansvarlig for Mshop i Danmark.
Selvom at salget af sexlegetøj i Valentins perioden 2022 endnu ikke er opgjort, forventer man at det stiger endnu mere i år.
Den samme tendens ses også for julekalendere, hvor en fræk julekalender, med et nyt stykke sexlegetøj eller udstyr hver dag, på ganske få år er blevet et populært valg over de klassiske julekalendere, med chokolade, slik, gaver og meget andet. I en "sexjulekalender" kan du bl.a. finde dildoer, vibratorer og andre sjove ting til soveværelset.
Derfor har butikken også valgt at gøre det nemmere for de danske par at vælge rigtigt, med de nye ”Valentines kits”, der er forskellige bokse med frække overraskelser, der er udkommet i mange forskellige udgaver, således at alle par vil kunne finde den rigtige boks.
Det er altså overraskelsen der i den grad hitter blandt de danske par, som vil forføres at et nyt stykke sexlegetøj de ikke kender til. Helt bag på den danske forhandler af sexlegetøj kommer det dog ikke, at mange par vælger et kit eller en boks, fremfor at købe produkter enkeltvis.
For mange par er det nemlig utroligt svært at vælge, blandt de mere end et tusinde forskellige stykker legetøj og det kan let føles uoverskueligt at finde et sted og starte. På samme måde kan det også være en svær samtale at have med sin partner, om hvilke produkter man ønsker at teste af i soveværelset, og den kan man ofte undgå, hvis man blot skal åbne en boks – eller en kalenderlåge.