Vi har vel alle sammen prøvet det før. Man er klar til sin afslappende ferie, har netop sat sig ombord på flyet, og lige i det, at flyet letter, begynder et barn at græde højlydt.
Selvom det er helt naturligt, at små børn begynder at græde i fly, så ændre det ikke på, at det oftest er forfærdeligt irriterende som medpassager.
Nu er der dog kommet en mulighed for at undgå at sidde i nærheden af små skrigende børn, en mulighed man kan benytte sig af allerede inden flyvningen.
Det er flyselskab Japan Airlines, der er gået skridtet videre, og gerne vil sikre deres rejsende en endnu bedre oplevelse. De har derfor valgt, at når man booker et sæde hos dem, så kan man se hvilke sæder, der er optaget af personer, der rejser med små børn, og dermed kan de undgå at vælge sæderne i nærheden af dem.
“Passagerer, der rejser med børn på mellem 8 dage og 2 år, og som vælger deres sæder på Japan Airlines-hjemmesiden, får et børneikon vist på deres sæder på bookingskærmen. Dette lader andre passagerer vide, at et barn kan sidde der,” skriver flyselskabet på deres hjemmeside.
En bruger på Twitter ved navn Rahat Ahmed lagde et billede op på Twitter af sæderne hos Japan Airlines, hvor han takkede flyselskabet for denne mulighed.
Foto: Japan Airlines
Det gjorde han fordi, at han for to uger siden skulle ud på en meget lang flyvetur, og der havde han hele tre skrigende børn siddende i nærheden af sig.
Med Japan Airlines nye måde at vise, hvor der sidder børn i flyet, er det blevet lettere at undgå dette, især hvis man er særligt sensitiv for det.
Det er dog ikke alle, der har taget positivt imod initiativet fra Japan Airlines. Flere mener nemlig, at voksne kan være ligeså slemme, så man kan ikke være sikret en god flyvetur, bare fordi man ikke sidder ved siden af et barn.
Hvad mener du? Er det en god ide eller ej?