Løbet ’The Color Run’ har taget hele verden med storm. Siden det første løb i januar 2012 i USA har fænomenet spredt sig til over 200 byer fordelt på cirka 30 lande.
Nu er løbet kommet til Danmark, og ZULU er samarbejdspartner.
Mange af deltagerne ved tidligere løb har aldrig løbet fem kilometer før. Løbet er nemlig mere en festlig begivenhed end et motionsløb med fokus på resultater og fedtprocenter.
Farveeksplosion ved målstregen
Ved løbets startlinje får deltagerne udleveret en hvid t-shirt, og for hvert kilometermærke kastes der med farvepulver, som dækker løberne fra top til tå, indtil det hele eksploderer i farver ved målstregen. Festen fortsætter i målområdet.
- Events er en del af ZULUs DNA, og vi har fra kanalens fødsel lavet events, der samler folk uden for tvskærmen - ikke mindst Zulu Sommerbio. Dette fun run er en helt naturlig forlængelse af denne tradition. Til forskel fra de etablerede motionsløb vil pulsmåler og kompressions-løbetøj blive erstattet af strutskørt, paryk eller solbriller. Det er fuldstændig i ZULUs ånd, siger Sune Roland, kanalchef for TV 2 Networks.
- Samarbejdet med ZULU matcher vores tanker om at have det sjovt og gøre noget unikt og sjovt sammen med venner, kollegaer og familie. Jeg har selv oplevet ’The Color Run’ flere gange både i USA og i Europa, og den fest, vi kommer til at skabe sammen med ZULU, bliver helt fantastisk for alle, siger Claus Nielsen fra The Color Run Nordic.
’Zulu The Color Run’ foregår i København 15. juni, i Herning 22. juni og i Odense 7. september.