Teknologien har været på banen i mange år, men det er først nu, at Virtual Reality for alvor slår igennem. Google, Microsoft, Samsung, HTC, Facebook og andre giganter har allerede meldt sig på banen med deres headsets, platforme og indhold, og der kommer løbende flere til.
Virtual Realitys banebrydende evne til at skabe en digital virkelighedsnær oplevelse muliggør, at virksomheder i fremtiden kan promovere sig selv på en ny, innovativ måde.
Snart sætter teknologien sit aftryk på ejendomsbranchen, da Lokalebasen.dk’s virtuelle ture af lejemål inden for få uger vil kunne opleves i Virtual Reality.
”Inden længe kan vores brugere opleve de virtuelle ture i Virtual Reality med brug af VR-briller. Det vil betyde, at de via deres smartphones vil føle, at de rent fysisk træder ind i lejemål, hvorefter de kan gå på opdagelse”, fortæller
Matt Marsh der er fotograf hos Lokalebasen.dk og skyder de virtuelle fremvisninger. Han fortsætter:
”Det er altså en helt ny interaktiv måde at se et lejemål på online, og det vil ydermere skabe værdi hele vejen rundt.”
Lokalebasen.dk er derfor, i samarbejde med Walkinto.in, i gang med at udvikle en feature, der gør det muligt for brugerne at se de de virtuelle ture i Virtual Reality.
Hurtigere udlejningsproces
Når man som udlejer skal finde lejere til sine tomme erhvervslokaler, kan der ofte gå meget tid med at fremvise lokalerne. En proces, man med en virtuel tur, der kan vises i Virtual Reality, kan effektivisere betydeligt.
Ifølge Matt Marsh gør det nemlig processen både nemmere og hurtigere for udlejere og lejere:
”De potentielle lejere får mulighed for at udforske lejemålene i detaljer og danne sig et realistisk indtryk af stederne via deres smartphone eller computer.
”På den måde får de en meget bedre idé om, hvilke lejemål der reelt er relevante for dem, og så kan de nøjes med kun at tage ud og besøge disse steder. Der spares derved tid og ressourcer for alle parter.”
Når de potentielle lejere så besøger de udvalgte lejemål, har de herudover en god forhåndsviden, der muliggør en langt bedre dialog mellem lejere og udlejere, tilføjer Matt Marsh.