Den nordiske streamingtjeneste Viaplay er i en økonomisk krise, der har udløst en omfattende fyringsrunde. Men det er ikke kun medarbejderne, der mærker konsekvenserne.
Kunderne skal også til lommerne, da tjenesten planlægger at hæve priserne. Det skriver MediaWatch.
Jørgen Madsen Lindemann, den nye administrerende direktør for koncernen, har afsløret, at der skal ryddes op i de attraktive tilbud, som Viaplay-kunderne hidtil har nydt godt af. Han udtalte, at væksten i volumen er blevet prioriteret over væksten i indtægter per abonnent, hvilket har resulteret i kunstigt lave priser for kvalitetsindhold.
Telefonabonnementer med Viaplay kan være forbi
Dette betyder, at de pakker, som kunderne kan købe hos teleselskaber med Viaplay inkluderet, snart kan være en saga blot. Lindemann meddelte også, at priserne på især Viaplay-pakker med sport vil stige, ligesom de billige pakker hos teleselskaberne.
Det er endnu uvist, hvor stor prisstigningen vil være, men det er klart, at kunderne, der allerede har oplevet flere prisstigninger, kan forvente endnu en.
Nyheden kommer i en periode, hvor Viaplay har meldt ud, at de kan ende med at sælge ud af deres sportsrettigheder. Så kunderne kan ende med at betale mere for et produkt, hvor der vil være færre rettigheder.