Man skal ikke mange dage tilbage før Citroën præsenterede deres 10. logo på 103 år.
Et par dage senere har de nu lanceret et genialt koncept, som ligesom ændringen af logoet, skal bære bilen tilbage til der hvor det hele startede.
Selv understreger Citroën, at deres nye elbil bygges op i pap, så vægten er lav. Derfor kan man nøjes med et lille batteri og stadig have en rækkevidde på 400 km.
Selve konceptet, som de selv kalder Oli, viser at man med opfindsomme brug af alternative materialer og en bæredygtig produktionsproces kan opfylde kravene til en billig elbil.
Derudover sender de også en opfordring til de andre bilmærker, da Oli er et konkret eksempel på en både optimistisk og opfindsom løsning. Dertil beretter de følgende:
“En typisk familiebil fra 70’erne vejede omkring 800 kilo, var 3,7 meter lang og 1,6 meter bred. Bilerne i dag er vokset til 1.200 kilo, 4,3 meter lang og 1,8 meter bred. Lov- og sikkerhedsmæssige krav har drevet noget af dette, men hvis tendensen fortsætter, får vi et problem”, forklarer Vincent Cobée, Citroëns øverste direktør, ifølge det danske nyhedsbureau Ritzau.