Nu skal Danske Bank være ung med de unge. Derfor går banken i gang med at opbygge en helt ny afdeling med op imod 50 ansatte, som skal sørge for, at banken har de rette varer på hylderne til unge.
Det skriver Jyllands-Posten.
- Vi vil gerne være bedre til at håndtere de unge, forklarer Thomas Mitchell, direktør for Danske Banks privatkundeafdeling.
- Derfor laver vi nu en afdeling under navnet Ung Direkte, hvor de ansatte bliver specialister i alt, hvad der rører sig i de unges liv - det kan være om SU-regler, hjælp til at søge kollegieværelser eller at lægge et budget, siger han til avisen.
Thomas Mitchell erkender, at banken har været for dårlig til at håndtere de unge kunder. Derfor tager den nu skeen i den anden hånd med en proaktiv indsats over for aldersgruppen.
- Vi har måske haft lidt for meget fokus på at øge indtjeningen i en periode, og i den proces er det ligesom druknet, at vi meget gerne vil holde fast i de unge kunder, selvom de måske ikke giver så meget forretning netop nu, fordi de er studerende, siger han.
Administrerende direktør i Mybanker.dk, John Norden, roser Danske Bank for tiltaget.
- Banken har længe været i front på de digitale platforme, som de unge bruger, uden at høste tilstrækkeligt med kredit for det, fordi kommunikationen har været for dårlig.
- Derfor er det godt, hvis banken begynder at tale i øjenhøjde med de unge kunder, siger John Norden til Jyllands-Posten.
/ritzau/