McDonald's, den verdensomspændende fastfood-gigant, har noget nyt i ærmet. Administrerende direktør, Chris Kempczinski, afslørede for nylig under en telefonkonference med investorer, at virksomheden er i gang med at udvikle et helt nyt restaurantkoncept kaldet CosMc's.
Denne nyhed blev præsenteret i forbindelse med fremlæggelsen af McDonald's regnskab for årets andet kvartal.
CosMc's er designet til at være et mindre format koncept, der indeholder alt det, der gør McDonald's til det, det er, men med sin egen unikke personlighed.
Detaljerne omkring det nye koncept er endnu ikke blevet fuldt ud afsløret, men Kempczinski har lovet, at der vil komme flere informationer om udviklingsplanerne i december.
Navnet CosMc's er inspireret af maskotten af samme navn, der første gang blev introduceret i en tv-reklame i 1987. I reklamen ankom CosMc til Jorden og McDonaldland, hvor han mødte Ronald McDonald og de to andre maskotter, Grimace og Professor.
McDonald's har tidligere haft succes med at genoplive deres maskotter. I 2022 fejrede de Grimace, en karakter der mest ligner en lilla hårbolle, med stor succes. Grimace, der havde sin storhedstid i 1970'erne, har været overalt de sidste par måneder, og har opnået mere end tre milliarder visninger på TikTok.
Det nye CosMc's koncept vil blive testet på en række steder i USA i 2024. Det er endnu uvist, om det nye koncept vil blive lige så populært som Grimace, men med McDonald's' stærke marketingmaskine bag sig, er der gode chancer for, at CosMc's vil blive en succes.