Sønderjyde voldsomt irriteret over opkald fra Danske Spil: De ville bare fortælle ham om kæmpegevinst

Sol Stoffregen

444 uger siden

|

13/06/2016

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Det er så pokkers irriterende med alle telefonsælgere og -svindlere nu til dags, tænkte en sønderjysk mand i 60’erne, da han tirsdag formiddag blev ringet op af Danske Spil.

- Jeg sad midt i et møde og sagde, jeg ikke havde tid. Jeg sagde, de kunne ringe igen klokken 23. Jeg troede, de ville sælge mig noget, så jeg tænkte, at så ringer de ikke tilbage, forklarer manden, der er formand for en lille privat sønderjysk lottoklub, der består af tre mænd i 60’erne.

Klokken 23 den samme aften ringede telefonen. Men sønderjyden havde ikke tænkt sig at finde sig i noget fra den flabede sælger.

Læs også: Hun vandt 1,4 milliarder i lotto - så blev livet et rent mareridt

- Den ringede 8-9 gange. Jeg tog den og spurgte lidt surt, om jeg ikke kunne få lidt nattero, griner han og fortsætter:

- Hun sagde til mig, at jeg ikke skulle være sur og tage den lidt med ro. Og at jeg havde vundet en million kroner. Jeg troede, det var telefonfis. Hun spurgte til mine kontooplysninger, men dem ville jeg ikke gi'. Da det viste sig, at hun havde dem og blot ville tjekke, at det var de rigtige, gik det op for mig.

Den overraskede formmand fik travlt med at ringe til de to andre i lottoklubben og overbringe med nyheden. Den nat sov han og konen ikke.

Læs ogsåSkuffet lottomillionær: - Jeg var et tal fra at kunne sige op

Den nykårede vinder har siden undskyldt til den medarbejder fra Danske Spil, som havde en noget sur og skeptisk sønderjyde i røret.  

Den sønderjyske lottoklub har eksisteret i små 30 år, og medlemmerne har jævnligt luftet deres utilfredse over, at de aldrig vandt, til formanden. Men de sure miner er pludselig gemt af vejen, og formanden er populær som aldrig før.

- Det er jo uventede penge. Og gode, sjove penge. Nu skal vi have en ordentlig middag i klubben. Og det bliver med konerne, siger formanden.

Følg Dagens Grin for flere lignende artikler: