Salling-topchef åbner op om markant skifte: Her afslører han Nettos nye hemmelige våben

Emil Martesen

66 uger siden

|

12/09/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Der går ikke stille for sig hos den populære discountkæde.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Netto har efterhånden fået en høj stjerne hos mange danskere.

Men det er faktisk ikke kun i Danmark, at butikskæden har slået dørene op for forbrugere.

Netto huserer nemlig også i Tyskland og Polen - og det bliver der som sådan ikke pillet så meget ved. Derimod bliver der pillet ved tilgangen til disse butikker.

Det løfter Salling-chefen, Anders Hagh, sløret for ifølge Finans.dk.

For uagtet navn og logoet, som forbliver det samme, så ligger der store planer og lurer i horisonten for den populære discountkæde.

Og det må falde på et tørt sted for de tyske og polske kunder.

I en tid, hvor mange virksomheder nemlig jagter global ekspansion og ensartethed, vælger Salling Group en anden vej for deres Netto-kæde i Polen og Tyskland.

De har afsløret, at de, i stedet for at fokusere på økonomiske synergier gennem et fælles koncept, har besluttet at tilpasse Nettos strategi til at være mere lokalcentreret.

Dette træk markerer en signifikant ændring i virksomhedens tilgang til international ekspansion, som tidligere har været præget af en ensartet strategi på tværs af markeder.

Anders Hagh lægger heller ikke skjul på, at nøglen til succes ikke nødvendigvis ligger i en ensartet strategi, men snarere i at tilfredsstille de lokale kunders behov og præferencer.