Rasende dyrevenner tvinger Bilka i knæ: Må ændre upopulær præmie

Morten Larsen

|

31/03/2015

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Bilka ændrer nu upopulær hovedpræmie i en børnekonkurrence.

Det sker efter varehusgiganten er svømmet over i utilfredse kommentarer på Facebook. 

"I skulle skamme jer” og ”usmageligt” lyder det i kommentarfelterne om den konkurrence, hvor vinderen skulle sendes på en rejse til forlystelsesparken SeaWorld i USA.

De utilfredse indlæg, der kredser om mangel på dyrevelfærd- og etik i SeaWorld, har nu fået Bilka til at ændre konkurrencens hovedpræmie.

Hvor vinderen før kunne se frem til dresserede spækhuggere i San Diego, så er der nu en rejse til Everglades National Park i Florida på højkant.

Læs også: Dyrplageri: Vilde spækhuggere udstilles i lille bassin til OL

Under sloganet 'udforsk verdenshavene' søsatte Bilka i samarbejde med tv-kanalen Animal Planet børnekonkurrencen, men i stedet fik varehuset rig mulighed for at udforske utilfredse og bitre kommentarer.

På Bilkas-facebookside er der flere utilfredse brugere, der linker til den to år gamle dokumentar 'Blackfish' – en film om en spækhugger, der dræbte sin træner i SeaWorld, hvilket eftersigende skete, da det store dyr mistrivedes i fangenskab.

De negative kommentarer har gjort indtryk i det enorme varehus, der skriver følgende på sin Facebook-side:

”På baggrund af den udloddede præmie har vi modtaget kritik af Seaworld. Det har vi selvfølgelig lyttet til”.

SeaWorld, der åbnede i 1964 og ligger i delstaten Florida, har i flere år været upopulær hos dyrevenner. 

Følg Dagens.dk for flere lignende artikler: