Det ellers så seriøse sociale medie LinkedIn bevæger sig ind på et mere underholdningspræget område.
Kendt for sin erhvervsorienterede profil, har de taget et overraskende skridt ved at introducere spil på platformen.
Det skriver Daniel Roth, redaktør hos Microsoft-ejede LinkedIn, i et opslag.
Han lægger ikke skjul på, at der bliver en lancering af tre 'puzzle-games' - 'Pinpoint', 'Crossclimb' og 'Queens', og forklarer, at spilfunktionen er designet til at være små hjernevridere, der ligner det populære 'Wordle', hvor brugere dagligt udfordres med små gåder.
Hver spil med unik twist
Hver af de nye spil har sit eget unikke twist.
'Pinpoint' involverer at gætte en fælles kategori for en række ord, 'Crossclimb' kræver gætterier af ord baseret på subtile hints, og 'Queens' er en form for mindre kompliceret sudoku. Spillene er ikke kun ment som tidsfordriv; de tilføjer også et element af kollegial konkurrence, idet man kan dele sine resultater med sine LinkedIn-forbindelser.
Baggrunden for denne nye funktion er ikke kun at tilbyde underholdning til brugerne, men også at øge engagementet på platformen. I en tid, hvor annonceindtægterne falder, ser mange online platforme mod nye måder at holde brugerne længere tid på sitet. Ifølge tech-mediet The Verge er små daglige spil blevet en populær strategi for at tiltrække brugerne tilbage til websites.
Det er dog værd at bemærke, at disse spil endnu ikke er tilgængelige direkte via LinkedIn's menuer, men de interesserede kan finde spilfunktionerne via specifikke links.