MobilePay-brugere vil nu opleve en væsentlig ændring i appens funktionalitet, specifikt omkring håndteringen af pengeanmodninger.
Fra starten af denne uge har MobilePay indført en ny regel, der betyder, at anmodninger automatisk udløber efter syv dage. Dette er en markant ændring fra tidligere, hvor anmodninger kunne forblive aktive på ubestemt tid, hvis de ikke blev besvaret.
Ændringen er en del af forberedelserne til lanceringen af en ny version af MobilePay-appen. Ifølge en pop-up besked, som brugerne modtager ved åbning af appen, er formålet med denne opdatering at "rydde op" i forventning til den nye app. MobilePay har også informeret om denne ændring på andre platforme, herunder Facebook og deres hjemmeside, hvor nogle brugere har udtrykt utilfredshed med den nye syvdages grænse.
Kritikken går på, at det kan være problematisk for dem, der venter på løn eller af andre grunde ikke kan imødekomme en anmodning inden for den fastsatte frist.
Til trods for den umiddelbare fastsættelse af en syvdages grænse, antyder MobilePay på deres hjemmeside, at de er åbne for at revurdere denne beslutning baseret på brugerfeedback.
Foto: Dagens.dk / Privat