Netto indrømmer fejl: Det er en alt for stor risiko

Laurids Gjelstrup

8 uger siden

|

23/10/2024
Nyheder
Foto: Google Streetview
Foto: Google Streetview
Netto indrømmer fejl.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Vi kender det allesammen. Man spotter en nedsat vare, og tænker man har gjort sig et rigtig godt køb, men prisen er ikke den samme oppe ved kassen. Derfor investerer Netto i ny teknologi for at undgå prisfejl ved kassen.

Det skriver BT

Kunder i Netto har længe oplevet frustrationen ved at finde en nedsat vare på hylden, kun for at opdage ved kassen, at prisen er højere end forventet.

Det problem har ført til utilfredshed blandt mange, og Netto erkender nu, at fejlprocenten har været for høj.

Discountkæden tager nu konsekvensen og lancerer et elektronisk prisskilt-system, der skal eliminere fejlagtige prisangivelser.

Henrik Nielsen, Head of Operations hos Netto, fortæller til B.T., at der især er to hovedårsager til den nye teknologi.

For det første har de nuværende manuelle prisskilte været tidskrævende for medarbejderne, hvilket har øget risikoen for fejl.

"Vores kollegaer bruger uendeligt lang tid på at skifte prismærkaterne i butikken, og her er der en alt for stor risiko for, at der opstår fejl," forklarer han.

Imødekomme kundernes feedback

Den anden grund er, at Netto ønsker at imødekomme kundernes feedback, hvor mange har klaget over forskellen mellem hyldepris og kassepris.

"Priskorrektionen har været alt for høj, og det løser vi med det nye system," fortsætter Henrik Nielsen.

Det nye system, som Netto ruller ud i alle sine 550 butikker, gør det muligt at opdatere priser dagligt i stedet for to gange om ugen. Det betyder færre fejl og en bedre oplevelse for kunderne.

Selv om udskiftningen af systemet kræver en stor investering, er det ifølge Henrik Nielsen nødvendigt for at sikre, at priserne på hylderne altid er opdaterede og korrekte.

Netto har allerede implementeret de elektroniske prisskilte i 85 butikker landet over og forventer, at systemet vil være på plads i samtlige butikker inden udgangen af sommeren næste år.

Dette tiltag følger i fodsporene på Salling Groups anden kæde, Føtex, der allerede i 2009 begyndte at implementere elektroniske prisskilte i alle sine butikker.