Et intet mindre end gigantisk skridt har set dagens lys i fastfoodbranchen, hvor McDonald's er på vej til at teste en ny og større burger, som de håber vil mætte selv de mest sultne kunder.
Det skriver skriver Bloomberg.
Det træk kommer som en del af en strategisk ekspansionsplan, hvor McDonald's søger at cementere sin position som førende inden for oksekødsprodukter:
"I jagten på at udvide vores førerposition indenfor oksekød, har vores team af kokke fra hele verden skabt en større, mættende burger", sagde økonomidirektør Ian Borden under et konference-opkald med analytikere i sidste uge.
De løfter samtidig sløret for, at den nye gigant-bøf og -burger vil ramme udvalgte markeder allerede i indeværende år:
"Vi vil teste denne burger på et par markeder senere i år for at sikre, at den har universel appel, før vi skalerer den over hele kloden", lød det fra Ian Borden.
Han tilføjede, at et internationalt team af kokke har udviklet den nye burger, der lover at være både større og mere mættende end den nuværende Quarter Pounder, og skal være et direkte svar på kundernes efterspørgsel efter mere mættende måltider.