Den tyske supermarkedskæde Lidl er særdeles populær. Kæden har mange butikker i både Tyskland og udlandet, herunder i Danmark. Torsdag den 14. juli 2022 vil dog for altid være en helt særlig dag i Lidls historie.
Man har nemlig nået en ganske stor milepæl. Med åbningen af en ny butik i den polske hovedstad, Warszawa, og yderligere nye butikker i Spanien, Italien, Litauen og Rumænien udvider Lidl sit internationale butiksnetværk til at omfatte i alt 12.000 butikker i de 31 lande, hvor dagligvarekæden er til stede med fysiske butikker.
Den store milepæl er derfor også noget, som fejres i Lidl's danske afdeling.
”At være en del af en af de førende internationale dagligvarekæder hjælper os først og fremmest med at tilbyde vores kunder den bedste kvalitet til den sædvanlige lave Lidl-pris. Derudover giver det nationale leverandører mulighed for at få adgang til vores internationale netværk og dermed komme ud i verden med deres kvalitetsprodukter,” fortæller, Jens Stratmann, der er adm. direktør i Lidl Danmark og fortsætter.
“Vi har gjort det med vores egen danske prisvindende specialøl, Karlens Nordic Craft Beer, fra Bryggeriet Vestfyn. Den er et glimrende bevis på, at vi bringer vores brede produktsortiment til andre nationale markeder og samtidig arbejder med regionale partnere på stedet.”
Lidl driver foruden de 12.000 butikker også mere end 200 varedistributions- og logistikcentre.