Når vi skriver 2023 vil der være en fysisk tilbudsavis mindre - i hvert fald for en stund.
Postkasserne i Østjylland vil nemlig ikke længere indholde Lidls tilbudsavis, da de afskaffer den fysiske udgave, efter at det samme træk blev lavet med succes i København.
Forsøget endte med at vise så fantastisk et resultatet, at det i hovedstaden blev gjort permanent i starten af 2022.
Det skriver TV2 Østjylland.
Forsøget vil blive indført i de første otte uger efter årsskiftet, hvorefter det skal besluttes, om det skal være permanent.
"Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil, men vi ser, at flere og flere af vores aarhusianske kunder vælger den trykte tilbudsavis fra og tyer til de digitale løsninger," siger Rasmus Pape, indkøbs- og marketingdirektør i Lidl Danmark.
Den fysiske avis droppes for at spare miljøet for papir.
Men trods den store succes i København, er der indledningsvist kun tale om otte uger i Østjylland. Herefter vil de igen være at finde i postkasserne, mens forsøget blive taget op til evaluering - herunder om det har påvirket omsætningen.
Der er cirka 49.000 husstande i Aarhus, der modtager avisen, men skulle forsøget vise sig ikke at have været til gavn, vil de i stedet undersøge andre områder som Silkeborg eller Randers.
Forsøget i København har dog vist, at kunderne hellere end gerne bruger kædens app eller onlineavis.
TV 2 Østjylland har slutteligt taget kontakt til Salling Group for at høre, om også de vil droppe papirstilbudsavisen, men de har de på nuværende tidspunkt ikke planer om.