Krakket rejseselskabs kundebase er ingen sællert

admin

11 år siden

|

15/10/2013

Dagens topnyheder

Kunderne i det nu krakkede rejseselskab Scanway/Tyrkiet Eksperten kommer formentligt ikke til at høre fra andre charterselskaber.

Ingen af de andre charterselskaber er nemlig interesserede i at overtage Tyrkiet Ekspertens database med kontaktoplysninger på rejsearrangørens kunder. Databasen er til salg i forbindelse med afviklingen af selskabet, skriver check-in.dk.

Hverken Spies, Star Tour, Apollo eller Bravo Tours ønsker at overtage Tyrkiet Ekspertens database.

- Vi ved, at en stor del af kunderne i databasen er ikke-chartergæster, som kun har købt en flybillet. Og de er ikke attraktive for os, siger direktør Jan Vendelbo fra Spies til check-in.dk.

Omkring to tredjedele af Tyrkiet Ekspertens kunder vurderes at være egentlige chartergæster, mens resten kun har købt en flybillet.

Tyrkiet Eksperten blev nemlig hyppigt brugt af herboende tyrkere til at købe billetter til familiebesøg i Tyrkiet.

De kunder, der er egentlige chartergæster, er ikke videre attraktive, da de ofte har købt billetter hos Tyrkiet Eksperten langt billigere, end hvad konkurrenterne kan sælge dem for, lyder det.

- Kunderne har betalt nogle priser, som vi i weekenden så konsekvensen af, siger Jan Vendelbo.

Samme melding lyder fra de andre selskaber ifølge check-in.dk.

Lørdag begærede Tyrkiet Eksperten sig konkurs. Ifølge selskabets ledelse er det den hårde konkurrence og for lave salgspriser, der har kostet selskabet livet.

Ifølge konkursboets kurator, advokat Ole Borch, er knap 10.000 kunder blevet ramt af konkursen. Omkring 1700 kunder befandt sig på rejsemålet, da nyheden om Tyrkiet Ekspertens konkurs kom frem.

/ritzau/