Kæmpe Brøler: Tusindvis af medlemmer meldt ud af Club Matas

Ann Katrine Warren

|

21/01/2013

Dagens topnyheder

"Du er nu meldt ud af Club Matas, og vi har slettet eventuelle point."

Den besked er i weekenden blevet sendt ud til mange tusinde medlemmer af Matas-kædens kundeklub, Club Mata,s og kunderne regerede prompte på den overraskende mail. Kundeklubbens hjemmeside gik ned,  og folke bestormede klubbens facebookside. 

En af de utroligt mange beskeder på Facebook lyder sådan:

- Jeg fik i lørdags en mail fra Matas med club tilbud, jeg har/ havde 130 point! Jeg valgte at gå ud af siden igen, da jeg ikke benyttede mig af disse tilbud! Søndag aften for jeg endnu en mail at jeg nu er meldt ud af Matas og jeg nu har mistet mine point! Hvad sker der lige her, jeg har ikke meldt mig ud! Her mandag morgen møder jeg en pendler som jeg fortæller om problemet, hun siger hun har oplevet det sammen! Hvad sker der Kære Matas! Hvad har i gang i! Hilsen en sur/ hidsig, Eks kunde.

Men ovennævnte kunde behøver slet ikke boykotte kæden i protest over de mistede point. Det er nemlig tale om en teknisk fejl fra Matas' side.

- Vi er glade for forbrugernes store interesse i vores kundeklub og er meget kede af denne fejl. Vi kan berolige alle vores medlemmer med, at de naturligvis ikke er meldt ud. Alle medlemmer har fortsat alle deres point og kan også i dag optjene point med deres medlemskort, oplyser Henrik E. Johannsen, informationschef i Matas på kædens hjemmesiden.

Når årsagen til problemet er fundet vil Matas informere kunderne. Denne gang med en mail, hvor man altså kan regne med informationerne i den.