I morgen siger kalenderen december, og det betyder, at første låge i julekalenderen må åbnes. Hvis du er en af de mange danskere, der har en skrabejulekalender, så er der nu mulighed for at udvide med endnu en skrabekalender. Det skriver Danske Spil i en pressemeddelelse.
“Vi har glædet os meget til at sende Den Store Julekalender på markedet. Vi er enormt stolte af at have været med til at skabe en fast juletradition. Tusindvis af danskere forbinder os med julen, og frem mod juleaften skraber danskerne de små grå felter rene år efter år. Nu, 26 år efter julekalenderen første gang kom i handlen, har vi endnu engang besluttet at udvide med en helt ny skrabejulekalender, der skal supplere den originale samt Pakkejagt,” siger adm. direktør Pernille Wendel Mehl fra Danske Lotteri Spil, som har Quick-brandet.
Quick lancerede Pakkejagt for otte år siden, og nu udvider man så med endnu en. Her har danskerne chancen for at vinde hovedpræmien på 4.000.000 fordelt med 1 mio. kroner udbetalt hver juleaften i fire år, hvis man skraber 12 juletræer.
Ekstra spænding op til jul
Der er sendt 550.000 eksemplarer i handlen, som kan købes for 150 kroner stykket.
“For os er julen helt speciel, og vi er utrolig stolte af den tradition, der er omkring vores julekalender. Den Store Julekalender er derfor også et produkt af mange og lange overvejelser. Vi har i flere omgange tænkt, om det måske var på tide at forny sig lidt. Det sker så nu. Vi holder fast i den originale, fordi den er danskerne foretrukne julekalender, og tilbyder nu en større version med større gevinst, som er lavet til dem, der har fulgt os i mange år og som gerne vil have lidt ekstra spænding op til jul,” slutter Pernille Wendel Mehl.
Foto: Danske Spil
Den originale skrabejulekalender er 26 år gammel, og hvert år bliver der solgt omkring 2.2 millioner skrabejulekalendere. Ifølge Danske Spil skraber 40 procent af danskerne julekalenderen før tid.