- Det er et meget bevidst billedvalg. Tankerne ledes hen på gruppevoldtægt og mandschauvinisme, siger Jeanette Larsson til Expressen.
Den svenske kvinde, der i 25 år har arbejdet for politiet med sager om sexmisbrug, er ikke imponeret over en ny reklame for et par shorts fra tøjkæden H&M.
- Vi er mange, der er blevet meget stødt af det usmagelige sort/hvide billede på deres hjemmeside, hvor en unge kvinde på en stol ser ud til at få et stoleben kørt op i underlivet, skriver hun på Facebook.
Her kan du se det omdiskuterede fotografi, der har været en del af tøjgigantens seneste reklamekampagne i en lang række lande:
I Sverige har fotoet vist sig at være hård kost, da flere kunder har skrevet til H&M i for at klage over reklamen.
Jeanette Larsson forklarer til avisen, at hun er færdig med at købe tøj hos H&M, der har taget konsekvensen af de utilfredse henvendelser.
Læs også: 8 morsomme billeder af børn, der er ret dårlige til at lege gemmeleg
En talsperson fra H&M siger til Expressen, at hun synes, det er trist, hvis man fortolker billedet på den omtalte måde, men at tøjkælden vil fjerne billedet fra nettet hurtigst muligt.