Fire opkald til kundeservice var ikke nok - så brugte Mette dette geniale 'trick' og slap for p-bøde

Emil Martesen

16 uger siden

|

27/08/2024
Nyheder
Foto: Privat / OBS: Genrefoto
Foto: Privat / OBS: Genrefoto
Fire opkald til kundeservice var ikke nok.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Der findes ikke noget mere træls end en parkeringsbøde for mange danskere.

Det er penge lige ud af vinduet, men hvis du er blandt dem, der synes, at p-bøderne kan være en irriterende byrde, så skal du blot lade øjnene hvile ned over Mette Bloch's historie.

For nylig oplevede hun nemlig en situation, der satte hendes tålmodighed og retfærdighedssans på prøve, da hun forsøgte at få refunderet et administrationsgebyr på 205 kroner fra parkeringsselskabet Parkzone.

Gebyret blev pålagt, efter at hun havde overskredet parkeringstiden i en parkeringskælder ved Field's, mens hun hjalp en fremmed mand med at starte hans bil.

Trods fire henvendelser til Parkzones kundeservice blev hun mødt med det samme afslag hver gang.

Det skriver Ekstra Bladet.

Men så tog hun sagen i egen hånd.

Hun besluttede sig for at dele sin oplevelse på sociale medier, hvor hun skrev et opslag på både Facebook og LinkedIn, og taggede Parkzones administrerende direktør.

Kontaktet af Parkzones kundeservice

Pludselig ændrede tonen sig, og hun blev kontaktet af Parkzones kundeservice, der nu var mere imødekommende.

De refunderede pengene, men har ikke ønsket at kommentere direkte på Mette Blochs sag.

Selv lægger hun ikke skjul på, at hun er forarget over hvordan det kan give en bøde at hjælpe andre:

"Når man har betalt, har man 20 minutter til at køre ud. Da vi skal til at køre, kommer der en og siger 'hjælp, hjælp, jeg kan ikke starte min bil' og spørger, om vi kan hjælpe. Så hjælper man. Og så får man en bøde for det", lyder det fra hende, inden hun fortsætter:

"Hvad hvis nogen er ved at dø i parkeringskælderen? Er jeg nødt til at sige 'jeg har ikke råd til at hjælpe'. Kan det virkelig være rigtigt, at empati rangerer sig så lavt, og at vi ikke kan hjælpe hinanden", undrer hun sig. 

Ingen bøde i en nødsituation

Parkzone fortæller, at situationer som hendes kan føre til en annullering af gebyret, hvis der foreligger tilstrækkelig dokumentation.

Helt konkret betyder det, at hvis en bilist er nødsaget til at parkere ulovligt eller overskride parkeringstiden for at hjælpe i en nødsituation, så kan det retfærdiggøre en annullering.

Det er dog bemærkelsesværdigt, at Mette Blochs klage først blev taget seriøst, efter at hun offentliggjorde den på sociale medier.