Den danske helsekostkæde Helsam Gruppen annoncerer en ambitiøs udvidelsesplan med 14 nye butikker på landsplan.
Planen følger Helsams opkøb af konkurrenten Helsemin, hvis butikker nu vil blive integreret i Helsams eksisterende netværk.
Med denne udvidelse forventes kædens samlede antal butikker at stige fra de nuværende 24 til 38, skriver Avisen Danmark.
Integrationen af Helsemins butikker markerer et vigtigt skridt i Helsam Gruppens strategi for vækst og styrkelse af sin markedsposition. Siden opkøbet har Helsemin og Helsam opereret som selvstændige enheder, men fremover vil butikkerne blive samlet under Helsam-brandet.
Stærkt regnskab og øget overskud
Helsam Gruppens seneste årsregnskab viser en solid økonomisk fremgang med et overskud på 5,5 millioner kroner, en markant forbedring i forhold til de 56.000 kroner, kæden indtjente året før.
Ifølge Helsam er det især de eksisterende butikker, der har bidraget til denne fremgang, og man forventer, at de nye butikker kan bygge videre på denne positive udvikling.
"I år har vi set stærke resultater fra vores eksisterende butikker, og vi forventer, at Helsemins integration vil bidrage yderligere til vores position og udvide vores kundebase," lyder det i regnskabet fra Helsam Gruppen.
Med udvidelsen vil Helsam Gruppen ikke blot forøge sin fysiske tilstedeværelse, men også tage et stort skridt mod at blive en førende aktør i den danske helsekostbranche.