DF: Ny S-kampagne er udtryk for panik i slutfasen

admin

9 år siden

|

15/06/2015

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Dansk Folkeparti har ikke givet vælgerne over 100 valgløfter til en samlet pris på 230 milliarder kroner.

Sådan lyder det fra Dansk Folkepartis næstformand, Peter Skaarup, efter at Socialdemokraterne mandag skærpede deres angreb på Dansk Folkeparti ved at finde nye "valgløfter", som man mener, Dansk Folkeparti mangler finansiering af.

Han sammenligner Socialdemokraternes kampagne på hjemmesiden www.hvorerpengene.dk med amerikanske valgkampe, som normalt er mere negative end danske:

- Det er udtryk for total panik. Det står meget lige i meningsmålingerne mellem de to blokke, og så vil man i et anfald af sidste øjebliks desperation komme med et angreb på et andet parti.

- Det har de gjort mange gange tidligere, og nu skal den så have et ekstra skud i bøssen. Jeg tænker på amerikanske valgkampe, hvor den præsidentkandidat, der er bagud, laver en negativ kampagne mod den anden kandidat, siger Peter Skaarup.

Spørgsmål: Socialdemokraterne kan pege på 125 forslag fra jer. Kommer jeres ordførere generelt til at love for meget, når de udtaler sig om problemer, der kræver løsninger?

- Det er der, jeg mener, at kæden hopper af for Socialdemokraterne. Det er ikke løfter. Vi fortæller, hvordan vi godt kunne ønske os, at ting var i vores samfund. Det er holdningstilkendegivelser, vi kommer med.

- Vi har som de fleste andre en ønskeseddel til jul, men vi er godt klar over, at det ikke er alt, hvad vi ønsker os, som vi får, siger Peter Skaarup.

Han peger på, at Dansk Folkeparti i valgkampen har fremlagt en såkaldt 2020-plan, hvor man ligesom eksempelvis Venstre og Socialdemokraterne anviser, hvor mange penge man har at gøre godt med i de kommende år. Hvor pengene skal komme fra, og hvad de skal gå til.

Det er her, vælgerne kan læse Dansk Folkepartis valgløfter:

- Det er inden for den økonomiske ramme, vi vil arbejde i de kommende fire år. Og så kan vælgerne se, hvad vi vil gøre i forhold til at genindføre grænsekontrollen, sikre bedre forhold for de ældre og stramme udlændingepolitikken. De løfter vil vi stå på hovedet for at indfri efter valget.

- De bliver ikke droppet efter et par ugers hyggesnak på et hotel, siger Peter Skaarup med henvisning til, at flere af Socialdemokraternes valgløfter ved valget i 2011 blev droppet i regeringsforhandlingerne med De Radikale og SF på Hotel Crowne Plaza i København.

/ritzau/