Denne medarbejder havde fået nok af sin dårlige chef - sådan siger man op med stil

Alexander Klemp

|

28/04/2015

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

En bruger på Reddit har lagt et brev op, hvor han/hun viser den opsigelse, som han/hun har givet til sin chef for et par dage siden, fortæller Reddit.

Brevet er hurtigt gået viralt, hvor det er blevet læst over en million gange på tre dage. 

Læs også: Tina fik ikke sine penge tilbage fra Telenor - hendes klage er den bedste nogenside

Vi bringer det her - frit oversat fra engelsk. Du kan læse det originale brev i galleriet herunder.

 

Kære XXX

Jeg beklager, at min stedmor døde så pludseligt af kræft. Jeg beklager, at jeg ikke er en robot og blev følelsesmæssigt påvirket af hendes bortgang, så jeg ikke kom på arbejde. Jeg beklager, at jeg blev syg og ikke kom på job, så jeg ikke smittede andre. Jeg beklager, at jeg arbejder 47,5 timer om ugen (uden at få overtidsbetaling, som jeg har krav på) de sidste syv måneder, og derfor er tvunget til at lægge lægebesøg midt på dagen. Tydeligvis er jeg en elendig medarbejder og det undskylder jeg for. Jeg ved, at du hader, når folk fortæller dig, hvordan du skal gøre dit arbejde, men jeg foreslår, at du begynder at lede efter min afløser. Med det samme.

Med venlig hilsen XXX

 

Responsen har været blandet, hvor nogle påpeger, at man brænder sine broer ved at sige op på sådan en facon. Andre hylder medarbejderen, og foreslår, at denne går rettens gang for at få sine penge. 

Læs også: Han bad om hjælp til at få redigeret sine feriebilleder: Det fortryder han grusomt

Hvad synes du? Er det den rigtige eller forkerte måde at gøre det på?

 

Følg Dagens Grin for flere lignende artikler: