Defekte iPhone 5-knap kan koste ny skærm

Mere mobil

|

29/04/2014
En mindre procentdel af de iPhone 5-modeller der er solgt, har en dårlig powerknap, der kan holde op med at fungere, eller blot virker dårligt. Fejlen på mekanismen berører modeller, som er produceret i marts 2013, oplyser Apple. Apple har erkendt problemet, og udsendt en meddelelse om et ombytningsprogram, hvor knappen udskiftes uden beregning. Kan koste ny skærm Selvom udskiftningen af knappen udføres gratis for kunden, vil nogle alligevel opleve en regning for servicen. I betingelserne skriver Apple nemlig, at hvis skærmen er beskadiget, så kan det blive nødvendigt at udskifte denne også vel at mærke på kundens regning. Apple har lavet en side hvor brugeren kan indtaste telefonens serienummer, og få besked om, hvorvidt den pågældende iPhone 5 er berørt af fejlen og reparationsprogrammet, der i Danmark begynder den 2. maj 2014. Kunden kan selv vælge, om telefonen skal sendes til Apple, eller man ønsker selv at aflevere den, hvor den er købt. Reparationstiden er 4-6 dage. Apple anbefaler, at man laver backup på iTunes eller i iCloud og derefter sletter telefonens indhold, inden den indleveres.

Dagens topnyheder

En mindre procentdel af de iPhone 5-modeller der er solgt, har en dårlig powerknap, der kan holde op med at fungere, eller blot virker dårligt. Fejlen på mekanismen berører modeller, som er produceret i marts 2013, oplyser Apple.

Apple har erkendt problemet, og udsendt en meddelelse om et ombytningsprogram, hvor knappen udskiftes uden beregning.

Kan koste ny skærm

Selvom udskiftningen af knappen udføres gratis for kunden, vil nogle alligevel opleve en regning for servicen. I betingelserne skriver Apple nemlig, at hvis skærmen er beskadiget, så kan det blive nødvendigt at udskifte denne også vel at mærke på kundens regning.

Apple har lavet en side hvor brugeren kan indtaste telefonens serienummer, og få besked om, hvorvidt den pågældende iPhone 5 er berørt af fejlen og reparationsprogrammet, der i Danmark begynder den 2. maj 2014. Kunden kan selv vælge, om telefonen skal sendes til Apple, eller man ønsker selv at aflevere den, hvor den er købt. Reparationstiden er 4-6 dage.

Apple anbefaler, at man laver backup på iTunes eller i iCloud og derefter sletter telefonens indhold, inden den indleveres.